hjerte Netlægevagt Åbent 24 timer

Hvad patienter lurer på

Her finder du svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål om Netlægevagt.

Hvis du har andre spørgsmål, bedes du kontakte os.

Er Netlægevagt sikker at bruge?

Ja. Sikkerhed er noget Netlægevagt tager meget alvorligt. Læs mere om dette på sikkerhedssiden.

Hvor lang tid tager det at få et svar?

Henvendelser behandles løbende. Den gennemsnitlige svartid er 5 minutter.

Hvordan kan jeg hente medicin på apoteket, jeg kan ikke få en recept i hånden?

Recepter sendes elektronisk med fax-recept, og du kan afhente medicin på valgt apotek ved at oplyse dit navn og personnummer.

Er betalingsløsningen sikker?

Ja. Betalinger varetages af Bambora, som er en veletableret betalingsløsning. Se www.bambora.com for mere information.

Bidrager Netlægevagt til øget antibiotikabrug og -resistens?

Ingen. Netlægevagt behandler patienter, der har brug for det, og som har fået behandling på en almindelig skadestue. Vi overholder nøje de nationale retningslinjer og bruger kun smalspektrede antibiotika, mens anbefalede præparater afveksles slavisk. På den måde bidrager Netlægevagt til bedre overholdelse af retningslinjer og mindre modstand. Læs mere om problemet på informationssiden om antibiotika.

Kan jeg være sikker på, at mine oplysninger ikke videregives til tredjeparter?

Ja. Netlægevagt er bygget på en sikker meddelelsesplatform. Alle beskeder, der sendes mellem behandler og patient, gemmes på en sikker beskedserver, inden de registreres i et journalsystem.

Alle meddelelser, der sendes, er krypteret (gjort ulæselige af uautoriserede personer).

Oplysninger givet til Netlægevagt vil aldrig blive distribueret til tredjemand.

Alle læger, der arbejder i Netlægevagt, har tavshedspligt.

Læs mere om sikkerhed hos Netlægevagt.

Har du andre spørgsmål? Chat med os!